OPTIMAL NÆRING
I EN TRAVEL HVERDAG

I jakten på det ultimate produkt skal vi gjøre det enkelt å være sunn, ved å skape innovative produkter som ikke skal gå på bekostning av smak eller næringsinnhold.

SMÅ, SUNNE VALG OVER TID, GARANTERER RESULTATER

Et riktig næringsinntak er essensielt for å ha energi til å prestere godt, men i en hektisk hverdag kommer ofte stress og tidspress i veien for å kunne tilberede sunne og gode retter. Dette fører ofte til et mangelfullt inntak av viktige næringsstoffer som kroppen vår trenger.

 

Vi har selv erfart dette og har derfor tatt fatt på en reise etter gode, enkle og ikke minst sunne matvarer som sikrer at kroppen får det den trenger for å prestere optimalt. Hos oss handler det om å gjøre det enklere for menneskene rundt oss å leve optimalt, og gjøre sunne produkter lettere tilgjengelig. Denne lidenskapen er det som driver vår lille ultimate familie til å tenke nyskapende og innovativt på det tradisjonelle og etablerte.

gang
Image
OVER HELE VERDEN
Vi vender blikket utover og leter overalt etter det ultimate produkt.

VÅR HISTORIE – OG JAKTEN PÅ DE ULTIMATE PRODUKTENE

Hele verden utvikler seg på mangfoldige spennende måter, og med all den bevisstheten og kunnskapen vi har rundt sunn mat, burde det ikke lenger være en utfordring og få i seg det. Det var i hvert fall det den ivrige gjengen syntes – og startet like så godt opp Ultimight: Jakten på de ultimate produktene.

  • 2016

    2016 var året da søskenparet Marthe- og Fredrik Skogsrud slo hodene sammen rundt ideen om å starte et selskap som fokuserer på innovative matvarer. Ikke lenge etter kom barndomsvennen Olav på banen, og utrustet med hver sin styrke kunne de plutselig begynne å føle seg som et ordentlig firma.

     

    Et lite ett, enn så lenge –  men ambisjonsnivået var upåklagelig. Mangelen på store investorer, ble gjort opp for med dedikasjon og utholdenhet. Lidenskapen om å tilby optimal næring i farta, gjorde at de raskt fikk moment. Etter en periode med ringerunder til bønder, gårder, fabrikker og andre aktører, var det første store steget tatt.

  • 2017: Q1-Q2

    I 2017 ble eggehvite på flaske inngangsbilletten inn til markedet. Ikke bare et produkt vi selv benyttet i hverdagen, men et som var svært savnet. Etter ett år med telefonsamtaler, møter, forhandlinger og farting frem og tilbake, fikk vi svaret vi ventet på: 100% Ren Eggehvite fra Norske egg på flaske kunne endelig bli en realitet!

     

    I Mai 2017 mottok vi første pall med produkter, og begynte å selge via nettsiden vår. Det er 3 måneder holdbarhet på eggehviten, og vi skulle kvitte oss med ca 3000 flasker. Salget måtte med andre ord ta av på kort tid.

    …Og det gjorde det også! Folk fikk nyss om det nye produktet og begynte å bestille opp. Vi pakket varer og sendte de til hele landet. Smilene var store. Etterhvert kom noen av landets største leverandører innen kosthold og ernæring og ville selge produktet vårt videre.

  • 2017: Q3-Q4

    Oktober 2017 var måneden da det virkelig gikk opp for oss hvor langt vi hadde kommet. Meny ville ha produktet vårt – i 130 butikker over hele landet!

  • 2018

    2018 startet stille før stormen, før vi fikk tatt et spennende møte med den neste store giganten: REMA1000. Reitan-gruppen ble etterhvert svært interesserte i produktet, og kort tid etter første møte var Eggehviten å finne i utvalgte REMA-butikker på Østlandet.

     

    Videre blir dette et spennende år med store mål, hvor vi jobber strategisk for at Ultimight skal oppnå en nevneverdig markedsposisjon.

    Nye ultimate produkter skal utvikles, og vi skal ikke gi oss med å sikre en enklere hverdag med optimal næring.

Image
PRODUKTER I FARTA
Når tidspress kommer i veien, er det greit å ha produkter som gjør måltidene enklere.
Image
TILBAKE TIL NATUREN
Naturen har alt vi trenger, så la oss heller komme nærmere den!

BÆREKRAFTIG INNOVASJON

Det Ultimight ser på som sitt store bidrag til verden er å gjøre det så enkelt som overhode mulig å være sunn. Uansett hvor få timer døgnet har, hvor sliten du er, hvor mye du er på farten, så ønsker vi at du skal kunne ta opp et Ultimight produkt og vite med sikkerhet at du får i deg næring som kroppen din har godt av.

I den moderne verden har vi alle en mulighet og en påvirkningskraft, uansett hvor stor eller liten. Vi tror på at bevisste, bærekraftige og nyskapende firmaer ikke bare har en mulighet til å bidra, men også et ansvar for å gjøre det vi kaller hjemmet vårt til et bedre sted for alle.

ULTIMIGHT
FAMILIEN

Fredrik Skogsrud

Co-founder & Daglig leder

Bøker, yoga, evolusjonspsykologi og minimalisme – i tillegg til å være utdannet skuespiller, er dette for tiden Fredriks fire pilarer. Fra og ha vært med på samtalen og drømmen om et selskap som skulle hjelpe folk i en hektisk hverdag, gleder han seg til å fortsette og realisere Ultimights virkelige potensial.

Marthe Kirsten Skogsrud

Co-founder & Markedsansvarlig

Etter endt utdanning i Internasjonal Markedsføring, entreprenørskap og innovasjon i Singapore, satte Marthe kursen mot Milano, Los Angeles og London. Her fikk hun en god dose inspirasjon innen mat og helse, som sådde frøet for å starte noe eget! Sammen med teamet gleder hun seg til fortsettelsen av å introdusere det norske folk for flere innovative matvarer, som bidrar til at vi kan være den beste utgaven av oss selv, psykisk og fysisk!

Christian Jomark

Medarbeider og logistikk-ansvarlig

En større gledespreder skal du lete lenge etter! Christian oser av humor, iver, pågangsmot og glede. Han er glad i trening, frisbeegolf og takker aldri nei til et (godt) tilbud. Med andre ord, den ultimate teamplayer!

Bli en del av vår lille familie! Hold deg oppdatert om produkter, delta i konkurranser, motta deilige oppskrifter, og sikre deg eksklusive tilbud!

MELD MEG PÅ!

Ultimight AS © 2018+
Alle rettigheter forbeholdes.